cerita basi saya : jalan-jalan KL

salam..

hai semua..

hehehehehehe..

tetibe gelak kan?sbb...*malu*

nak cerita pasal saya ke KL masa cuti raya dulu..

hahahaha..giler da basi cerita saya kan?baru sekarang nak cerita..hik3..

actually tujuan utama ke KL tu nak pergi beli kain nak buat langsir..

entah mimpi apa abah saya tu..tetibe nak suh beli kain langsir..

sebelum raya tak pula dia offer..tapi apa2 pun rezeki jangan ditolak..hehehe

kerana anaknya telah mempunyai misi sulit..ngee3~

sampai KL, kedai yang menjadi target..nagoya..kamdar..hehe..

so..hampir dekat 3 jam memilih dan menilai..

dapat la apa yang di idamkan..

warna pilihan?

HITAM..hehehe..

mak saya memang serah sepenuhnya pada saya untuk buat pilihan..hehe..

so memang saya akan pilih warna yang bakal mengurangkan bajet tuk menghias rumah bila tiba kenduri saya nanti..

sebab saya tahu..mak saya tak akan pakai untill raya tahun depan..hehehe..

atau mungkin saya akan pujuk mak supaya pakai time saya kahwin je nanti..hehe

bijak tak saya? =P

misi sulit 1 berjaya!yeay!

dah siap-siap beli..abah usung kami ke jakel pulak..

saya memang tak fikir pun nak kesana..tapi alang-alang dah pergi..

abah kata kene la jamu mata..hehe..

mula-mula nak usha kain langsir je..tapi dapat grab la apa yang ada tuk tambahan..hehe..

abah pun on je bila tanye nak beli ke tak..

harus la beli kan? =)

dan sempat la naik ke tingkat jual kain baju pengantin setelah dipujuk rayu oleh pekerja jakel..

abah pun tak kisah..so, saya dan mak naik la tengok..

bila tengok harga..telan air liur tau..huhu..tapi memang rambang mata..cantik..

yang betul-betul buat saya jatuh hati 2 kain ni..







canti kan?tapi yang kain atas sekali tu macam pernah tengok..

dan baru saya ingat siapa yang guna..

tak lain tak bukan..puan ika radiusite..=)

kain yang sama warna yang berbeza di hari pernikahannya..cantik kan?


creadit pic : perjalanan 30 mei


tapi bila tengok harga kain tu memang kene fikir banyak kali la..hehe..

lari bajet tu..huhuhu..

tak apa la..mungkin rezeki saya yang lain ke kan?urmmm..

**********************************************************************************************

after jalan-jalan KL..kami pergi ikea pulak..

masuk je ikea memang saya dah rambang mata..semua benda saya nak beli..

tapi kewangan tak mengizinkan pulak..huhu

tapi bila tanya abah nak beli apa..dia kata beli je apa-apa yang berkenan nanti..

hahahaha..saya suka!!!

maka..saya pun usha apa-apa yang patut..dan saya jumpa lampu!



oh!!harga dia sangat menakutkan..hahaha..tak jadi nak racun fikiran abah saya..hehe..

jalan-jalan lagi..

yeay!jumpa yang murah dan saya suka..mak pun suka..

tadaaaaaaaaaaaaaaaa...



satu = rm45..murah kan?nanti sale ikea 11hb 10, harga jatuh ke rm29..hehe

tunjuk kat abah tapi kannnnnnnnn..abah tak nak beli..huhuhuhuhu..

sebab????

abah cakap jiran selang 2 buah rumah dah pakai lampu ikea tu dekat ruang tamu rumah dia..huaaaaaaa~

menci..menci..menci..

misi sulit 2 gagal!huh!

tapi saya suruh gak mak pujuk abah beli lampu tu lain kali..hehehe..

sebab nanti saya tak payah dah beli lampu tuk bilik pengantin..hahaha.. =P

mesti korang geleng kepalakan..dah kerja tapi nak pau orang jugak..

hehe..sebagai pengantin bajet..saya mesti gunakan peluang yang ada..hik3..
bukan senang nak pau abah saya tau..sekarang ni la dia sangat bermurah hati..hehe

maybe rezeki abah tak putus-putus sejak pindah mentakab..alhamdulillah..

harap rezeki saya pun begitu..cepat la sikit korang merasa nasi minyak saya..hehehe =P

6 comments:

Bai | October 1, 2010 at 2:28 PM

MEntakab? kat mana tu?

rose | October 1, 2010 at 3:29 PM

kat tmn sri layang..org mentakab gk ke?

Bai | October 1, 2010 at 4:11 PM

la dekat la... hehehe ah ah. taman saga ;)

rose | October 1, 2010 at 4:42 PM

yeke..hehe..bagus2..kenduri jgn lpe jemput org kg ek..hehe

Mia-Ina | October 7, 2010 at 8:33 PM

nice baju tue..simple & look gorgeous la rose

rose | October 8, 2010 at 12:11 PM

mia-ina : tau xpe..suke kain 2..tp tgk harga tercekik gk..huhu