seronok tengok blog orang..

sekarang nie saya berada dalam mood blogwalking..tengok persiapan bakal-bakal pengantin baru..dan tidak kurang juga blog-blog milik mereka yang telah pun berjaya menyelesaikan misi mereka dengan penuh gilang gemilang.. =)

tahniah buat yang sudah selamat menyempurnakan misi masing-masing..moga-moga masih sudi berkongsi pendapat dan padangan untuk kami yang bakal menempuh hari bersejarah itu nanti.. =)

namun dalam keseronokan membaca cerita mereka..terselit juga rasa cemburu..bukan cemburu yang hasad dengki tu tau..cemburu manja-manja gitu..haha..ade ke?layan jela..hehe..

saya cemburu sebab tengok ada yang buat majlis bertunang pun dah besar..macam my bff dulu la..dalam hati..untungnyer la badan..majlis bertunang pun besar-besaran..tapi saya tak dengki tau..cemburu manja-manja je..hehe =)

kalau dah ada yang boleh buat majlis tunang besar-besaran..inikan pulak time majlis perkahwinan kan..haruslah terdetik rasa cemburu di hatiku ini..hehe..dah nama pun perempuan..nafsu tu 9/10..dah tak boleh lari dah dengan sikap tu..cuma yang membezakan macam mana kita nak handle..bak kata pepatah melayu..ukur baju di badan sendiri..dah kalau ukur baju kat badan orang lain..dibuatnya orang tu saiz besar or kecik dari kita..mesti la x cantik kalau kita sendiri nak pakai kan..tak gitu? =P

bukan apa..pernah juga saya dengar cerita dari kawan saya tentang peristiwa yang dilalui oleh kawan, kawan saya tu..(harap korang paham la bahasa saya..dah lama tak mengarang..itu kadang-kadang entry ke laut skit..hik3)..pasangan perempuannya selalu pitam/pengsan sebab terlalu fikirkan pasal majlis perkahwinannya..dan paling horror sebab masuk hospital..dan semestinya saya taknak la jadi sampai macam tu pulak..dan korang jangan jadi macam tu jugak tau..tak elok untuk kesihatan..no!no!no!..hehe

apa-apa pun..saya tetap bersyukur dengan apa yang saya miliki sekarang..saya bukan dari kalangan orang berada..maka..saya tidak rasa ia satu kepayahan jika perlu berjimat cermat..lagipun saya sudah biasa dengan kehidupan sederhana itu..

cuma kadang-kadang saya sayu tengok bakal roomate..dia selalu minta maaf dengan saya sebab katanya tidak mampu memberikan yang terbaik buat saya..sedangkan dia dah lakukan yang terbaik untuk saya..

mungkin sebab saya suka berangan-angan..hehe..dah namanya perempuan..angan-angan mesti menggunung tinggi..tambah lak untuk hari bahagia..tapi gara-gara angan itulah yang buat dia selalu bimbang kalau tak mampu nak tunaikan..cian kan kat bakal roomate saya..tapi itulah sikap dia..sampai jenuh saya nak explain semula nak bagi dia tak risau..kan dah jadi satu kerja pulak..alahaiiiiiii cik abang cayang..mujur la i cayang u..heeeee~


supaya korang tak bosan baca..saya selitkan la gambar nie..



*siapakah jejaka jambu ini????haaaaaa..teka cepat..hik3.. =P


peace no war!

7 comments:

Anonymous | April 24, 2010 at 9:36 AM

hey rose. at times i felt the way. i have a fren. wedding kat golden horses, husband dia bg hantaran sports car boleh? mmg wedding of the year lah!!few month later bercerai!

what is your wedding dream. i mmg dr kecik berangan nak kawin kat rumah yg i tinggal sekarang and that's enough for me. so u find something that u want and work about it yeah?

good luck dear!! and for the pink shirt hunky... im guessing his ur love?

rose | April 24, 2010 at 10:21 AM

wow!sport car?tp kalau dah bercerai xguna dah sport car 2..huk3..

i nyer dream nak buat kat rumah je..lgpun baru meriah dengar riuh rendah orang bergotong royong..

itulah..i sedang berusaha gigih nie..hehe..doa2kan kami ek..

yup..my love..tp bagi tengok belakang je dulu..heee~

hana yoriee | April 24, 2010 at 5:57 PM

rose..hana pun rasa benda yg sama dgn u la dear..sume org ada perasaan gitu..nak dpt mcm ape yg org lain dpt..tp kite kena ttp bersyukur dgn ape yg kite ada..not to worry, janji Allah pada org2 yg bakal bina masjid, insyaAllah akan dipermudahkan.. =)

anyway..dah dpt bukak blog hana belom? hihi..

rose | April 24, 2010 at 8:12 PM

hana pun rasa macam 2 ke?ingt rose sorg je..hehe..2la..sekarang pun dah rasa lega skit..sebab sikit demi sedikit perjalanan dah dipermudahkan..alhamdulillah.. =)

hana..xdapat lagi la..hana privatekan blog ke?

rose | April 24, 2010 at 8:15 PM

hana..dah dapat buke da..irose try bke link hana dari chatbox..hehe

hana yoriee | April 25, 2010 at 9:41 AM

rose..hihi bagus2..rajen2 update blog ye?

rose | April 25, 2010 at 11:55 AM

hehe..kalau ade cerita pasti rose update nyer.. =)