oh warna!

bila dah start plan wedding..mesti dalam kepala asyik fikirkan warna apa yang cantikkan?ada yang nak merah..biru..hijau..hitam..pink..putih..krim..tapi apa2 pun tema warna mestilah yang boleh menonjol si pemakainya.. =)

pernah juga saya bertanya pada seorang jurugambar ketika majlis perkahwinan kawan saya..warna apa yang cantik jika mahukan hasil gambar yang menarik..dia kata..kalau majlis perkahwinan, warna cantik adalah warna2 pastel..akan menimbulkan suasana yang manis dan romantik dalam gambar..



saya x pastilah betul atau tidak..tapi dari pemerhatian saya..ada benarnya juga..sebab saya pernah terbaca dalam blog ladynoe tentang pemilihan warna..setiap warna memberi efect yang berbeza..

contohnya macam gambar nie..

kreadit to puan anil

kreadit to nellyza

sweetkan?pengantin tetap menyerlah dan kelihatan manis..menimbulkan suasana romantik x?saya rasa begitu..tapi xtaula pandangan korang..lain orang lain citarasa.. =)




yang ini perkahwinan ofismate saya dulu..kelihatan cantik sebab mempelainya memang dah cantik.. =)


nie xpayah cakap la..tengok pun dah tau..hehe..warna merah menyala..sesuai untuk umie aida dan suaminya..cantik cuma tak tahukenap saya nampak umie mcm garang je..mungkin sebab make up or dia senyum..urmmmm...

tapi kalau saya dan bakal roomate yang pakai..segan jugak..menyerlah sangat..hehe..lagipun tidak semua orang sesuai dengan warna terang macam tue.. =)

so..pada sume bakal2 pengantin..pilih warna yang sesuai untuk anda berdua..dan tidak lupa juga gabungan warna mestilah sesuai.. =)



2 comments:

ZARA | April 12, 2010 at 6:36 AM

saya suka gambar umie aida tu. merah garang!

rose | April 12, 2010 at 12:14 PM

saya pun..tapi x sesuai untuk saya.. =(