wedding post mortem?

hai semua..

hari isnin yang lemau pada awalnyer dan kembali bersemangat bila tengok jam dah pukul 4.30 petang..hehe..paham-paham jela kan.. =P

enrty kali ni nak buat post mortem wedding adik kawan saya (dah macam nak bedah siasat mayat je..huahuahua) bukan ape..untuk saya gunakan bila majlis saya akan berlangsung nanti..

walaupun penat menolong tak hilang lagi..tapi sekurang-kurangnya dapat juga saya tahu situasi bagaimana perjalanan serta pengurusan dari ajk-ajk yang terlibat..bagi saya, kalau saya sebagai pengantin pada masa tu rasa bersyukur sangat..sebab mereka sangat komitmen dan semuaanya berjalan lancar..harap-harap masa majlis saya nanti diorg dapat la membantu.. =)

cuma ada beberapa perkara yang perlu saya ingatkan pada diri sendiri tentang hal ehwal kenduri..

1) Khemah/kanopi

Syukur sangat sebab saya dah tau macam mana rupa kanopi milik surau yang akan saya guna..nasib baik masa dapat tengok tu saya dah cukup-cukup bersedia dari segi mental dan fizikal..hahaha..kalau tidak mood bridezilla saya confirm keluar..well..kanopi tak seperti yang diharapkan..sebab yang diharapkan ade 3 je..yang lagi 3 urmmmm..lari dari imaginasi..huhu..kanopi ok..cantik je..tapi...warna biru dan ade belang-belang putih..haiissshhh..kene fikirkan sesuatu!

2) Meja Beradap

Hiasan serah pada mak andam je nanti..cuma kene beli set pinggan, gelas, sudu, garpu dan seanggkatan dengannya sebab surau tak sediakan..haiii..bertambah panjang la checklist saya..hohohoho..

3) Bekas Buffer

Kene sewa sebab surau tak sediakan..dalam rm150 tuk 8 bekas..

4) Pinggan Mangkuk dan seangkatannya

Pinggan dan gelas surau ada 200 je..kne sewa dalam 300 lagi..senduk nasi tak cukup jadi kene standby beli..

5) Entertain orang rewang

urmmm..ni saya serahkan kepada mak dan abah..biar depa je uruskan tapi saya pun kene fikirkan sesuatu sebagai tanda terima kasih atas keringat yang diberikan.. =)


nampaknya 5 perkara je yang saya sempat perhatikan..mungkin nampak remeh dan sepatutnya hal sebegini saya serahkan kepada mak dan abah tapi saya lebih suka ambil tahu supaya saya tidak meletakkan harapan yang tinggi dalam hal kenduri..lagipun sedikit sebanyak saya dah boleh bayangkan situasi majlis saya nanti..dan paling penting.. saya boleh fikirkan sesuatu untuk mencantikkan majlis saya nanti..walaupun belum tentu cantiknyer..hehe.. =)