sayu dihati bila nak jadi isteri orang ni..haishh..

hai semua..

meniti hari-hari yang mendatang membuat rasa pilu di hati makin bertambah..bukan kerana saya kecewa dilukakan..tetapi kerana hakikat yang pasti akan terjadi..membuatkan hati saya sentiasa sayu..korang rasa tak?

bukan apa..sejak dua menjak ni saya jadi sayu hati bila teringatkan mak dan abah..pernah sekali saya menangis masa makan malam di rumah FMIL sebab tertengok lauk singgang ikan tongkol..saiko kan saya?hahaha..sampai bakal roomate naik pening melayan kerenah saya..emosi je..hehehe..bukan apa..sebab lauk tu memang lauk wajib kalu saya balik rumah family..mak mesti masakan..sedap... =)

bertambah sayu hati sejak dua menjak ni bila bakal roomate cakap.."takpe..tinggal 6 bulan je lagi abah nak jaga..lepas ni pa jaga lak..dah tak boleh nak harapkan abah temankan lagi kalau ada urusan luar" dialog yang berapa kali diulang rentetan dari kes saya terpaksa menghadiri technical talks kat summit hotel baru-baru ni..serius saya tak tahu kat mana..saya memang fail jalan KL..hehe..nak ajak bakal roomate lagi la dia tak tahu langsung..last sekali ajak abah saya temankan..selesai masalah..

tapi i sentap ok dengar ayat tu..huhuhu..bukan apa..tanpa sedar..tak lama je lagi saya akan jadi isteri bakal roomate..sebelum ni..apa-apa hal mesti mintak abah temankan..dulu ada meeting KL pun saya naik bas dari kuantan..abah follow naik kereta dari mentakab semata-mata nak tahu saya selamat sampai dan tunjukkan tempat saya nak meeting tu..sweet kan abah saya?best jugak kalu bakal roomate leh buat macam abah buat.. =)

jadi..bila kenang semua pengorbanan mak dan abah..buat saya rasa tak jadi nak kahwin je..huhuhu..sayang lak rasa nak lepaskan rasa dimanja2kan oleh mak dan abah..hehehe..tapi mana boleh..saya sayang jugak bakal roomate..jadi mesti kahwin!!dengan harapan bakal roomate ley manjakan saya macam mak dan abah buat..hehehe =P

korang macam mana ek?

pas kahwin ada tak lagi rasa sayu tu?





4 comments:

Anonymous | July 27, 2011 at 11:04 PM

hehe. rasa sayu kan..?
lepas kawen x rasa dah semua tu.. rasa seronok sgt. mesti rasa napela x kawen awal2 dulu.. hahha :D

kueh bakar | July 28, 2011 at 4:24 AM

betollah kata wawa tu..

kebanyakkan ayah memang rapat atau manjakaan anak pompuan kerana dia tahu...suatu hari anak itu akan punya 'lelaki lain' dalam hidupnya...

anak lelaki masih milik keluarga..

harzharun | July 28, 2011 at 10:26 AM

hi rose..
i dulu, ms sebelum kawen, psiapan sgt tgesa2...in 3 months sj...mungkin sbb tu xdpt rasa feeling mc u rasa tu...tp lepas kawen, tetiba my mum bperangai pelik...i dah pernah luahkan entry sal ni kat my blog...my mom mcm mnajuhkan diri ke nape ntah...mcm i bukan milik dia lg..i dah jd milik org lain...lama jugak dia mcm tu...sampaikan i menangis2...kami sama menangis2...xtau mn silapnya...mungkin dia terasa kehilangan i...sbb sebelum kawen, i mmg tinggal dgn parents...mkn minum pakai semua my mum jagakan sbb adik2 xde kat umah..semua blajar n kerja jauh..i mcm ank tunggal je...bgn pg dah sedia sarapan..ptg blik keje, pun dah ada makanan semua..wiken kami hangout window shopping sama2...tp pas kawen, semua tu berubah..wiken kena habiskan masa dgn hubby...itu belum perubahan drastik tu...sbb i still LDR dgn hubby ms memula kawen..tp xtau la nape my mom emosi sgt...tp semua dah ok dah...sebab tlalu rapat dgn my mom kot...skang semua mcm biasa..my mom hepi je nak sambut cucu sulong neh..hehe...setiap org pengalamannya bbeza...

**lama x ngomen kat blog b2b, panjang la plak**

rose | July 28, 2011 at 4:01 PM

wawa : 2la..sayu je rse..tp tu la..hrp2 lepas kwen ok la..

kueh bakar : betul2...myb sbb tu la abah sy kalu sy n adik pompuan sy,mmg dimanjakn lbh..hehe..ala..sayu lak rse..huhu

harzharun : xpe..bkongsi pengalaman kn..2la..sayu lak rse..tp hrp2 lepas kwen still dpt balik jmpe parents mcm selalu..xley bayang kalu x dpt jmpe diorg..mau sy nangis 24 jam 7 hari..hehe