candy buffet

hai semua..

tinggalkan cerita rasa sayu saya itu..tak mau fikir..nanti emosi sepanjang masa..hehehe..

so, nak kembali menceriakan blog dengan perancangan untuk majlis nanti..walaupun tak pasti menjadi tak plan ni sebab masih lagi berkira-kira cukup tak masa dan bajet..tapi tetap nak plan jugak..mana la tahu tetibe ada peluang kan..hehe..

kalau buat pun just a simple candy buffet untuk tetamu cilik sebab saya malas nak pack gift tuk diorg..saya bukan ramai adik beradik nak mintak tolong itu dan ini..jadi..nak memudahkan..buat candy buffet..pastu sorang dua duduk situ dan pantau..senang..tak payah nak bergerak sana sini..

jadi..dah google mencari gambar untuk rujukan..


source : amandam2010

source : google


tapi tak tahu kenapa saya blur..hahaha..

tetibe tak tahu candy apa yang saya nak letak..padahal dulu ley tahan hantu candy n chocolate gak saya ni..tapi sejak mengalami masalah gigi..tengok gula-gula pun saya dah seram..tak sanggup nak tanggung azab sakit gigi..ok!saya mengaku takut nak cabut gigi sebab teringat kisah abah dan gigi nya..hehe..

kalau tengok dalam gambar..macam-macam ada..maracons, kek, lolypop, coklat bar, gula-gula, jelly..warna wani gitu..tapi saya nanti takde la semeriah tu kot..sedang berkira-kira dengan bajet ni..hehe..almaklum la..saya kan pengantin yang terikat dengan bajet yang ciput tapi selera yang menggunung tinggi..heeee~

tapikan banyak benda nak kene ambil kira ni..bekas-bekas nak letak candy lagi..deco lagi..huhu..~~~~pengsan~~~~

ok!

siapa yang dah dan merancang nak buat candy buffet?

berapa ek kos kasar nak siapkan?saya tak tahu la nak target tuk berapa org..kalau 100ok tak?ke kira macam mana?

sesungguhnyer otak saya xleh nak fikir..blur..huhu..










8 comments:

~ NANA ~ | July 28, 2011 at 5:44 PM

wedding i hari tu pon ada candy buffet but make sure ada org jaga tau coz takot jugak kalo tiba2 balang kaca tu pecah kn? hehe

Shakina Farhan | July 29, 2011 at 8:59 AM

kina rasa kalau utk nikah 100 pax ok..tp kl resepsi kena byk nt kena serbu..;P

malynd_anggun | July 29, 2011 at 9:32 AM

samala..rase sebab da tua (*mcm mengaku diri da tua je??*hihi) and da terlebey mkn choc and bende2 manis mase muda2 dolu, skang nih passion terhadap choc semua da hampir pudar..*cewahhh*

Unknown | July 29, 2011 at 11:42 AM

saya pun tak terfikir nak candy buffet ke tak. kalau ada, tentu seronok dan meriah kan :)

Ainee Cumi | July 29, 2011 at 11:49 AM

Kalau nak jimat kan babe, tak yah beli balang balang kaca tu semua. Macam piring letak macarons & cupcakes, the wedding heaven buat ni boleh ganti dengan doily papers. Cantik apa. Diy diy tu maybe boleh letak frame frame gmbr. And for the bekas balang yang tinggi tu boleh buat guna paper. Print out your initial or something.Kalau nak nampak transparent can try guna kertas minyak.

Thats what Im planning for my candy buffet during reception. Just nak share dengan u. =D Hope it helps to cut ur cost.

GOOD LCUK DEAR!

rose | July 29, 2011 at 1:13 PM

nana : 2la..org yg jge candy tu pn dah kne fikirkan sapa..kalu x..huru hara la..hehe

kina : ok!note..hehe..

malynd : 2la..da over mkn..smpi skrg xde rse nk mkn..hehe

rose | July 29, 2011 at 1:15 PM

zimie : tula..job la wt sme2..chaiyok!

ainee : wah!!kreatif la kamu..saya tak terfikirkan..x saba nak tgk u nyer candy buffet..thanks tau tuk idea tu..sgt2 berharga..n gud luck tuk kamu jugak!thanks dear! =)

Izyan Helmi | September 27, 2011 at 2:58 AM

u diy ke u punye candy buffet? hari tu i diy candy buffet untuk birthday party anak sedara i. i ade few jar.. email i k klu u nk pinjam..nuriz_ruff@yahoo.com.sg :)