last weekends...

salam semua b2b n ex b2b.. =)

last week saya pergi dungun..my cousin nyer wedding..haiyaaa..sangat penat..bukan sebab menolong..tapi sebab tak cukup tido..hehe..macam mana nak cukup..kalau dah sedara mara berkumpul..mau nyer x riuh..tapi itulah penyeri majlis kan? =)

secara peribadi..saya rasa ada beberapa kekurangan tentang kenduri cousin saya nie..yang mungkin mereka tak perasan..atau mungkin diorang buat-buat tak perasan..haruskah saya berkata begitu?x baik tol mulutku nie..hehe

(rose nie..sesuke hati nak komen kan..hehehe..macam la majlis dia nanti perfect..) --> uiks..just peringatan untuk saya juga tau..sebab my abah pun komen juga sal majlis tu..

perkara pertama yang saya perasan..sedara mara tidak dimaklumkan apa yang nak dibantu..pagi kenduri tu..bila ada sedara mara yang menolong, orang rewang plak komen..ini salah..itu salah..last2..makcik-makcik saya semua duk lepak kat umah je..pakcik-pakcik saya pun duk lepak kat bawah..isap rokok..sebab tak tahu ape yang perlu dilakukan..abah saya lagi best..boleh plak dia pegi merayap kemana ntah dengan adik bongsu saya..aduihhh..haru betol!

second..kedatangan rombongan pihak lelaki..ini memang mendapat fed back dengan ayat..KENAPA?haaaa...pengantin set masa nak sanding kul 3 ptg..haru ke tak?kalau korang ley bayang tak betapa lewatnya pengantin datang?tapi nak buat macam mana..bila saya tanya kenapa kul 3 dekat kakak pengantin, dia kata standard la time tu rombongan lelaki datang..so..no komen la..mayb belah sane memang sanding lambat kot..tapi nak dijadikan cerita..elok2 cuaca cerah..dekat kul 3 tu..hujan lebat selebat-lebatnya..sudahnya..pengantin makan beradap la dalam hujan..ngeee3..

third...tiada sebarang tanda menunjukan kawasan tu ada majlis..bunga manggar takde..petunjuk arah takde..pastu sunyi sepi je..kalau saya yang jadi tetamu..mesti tertanya-tanya..betul ke rumah nie..serius..sekarang memang aku rasakan muzik sangat penting dan tak boleh dipandang remeh..kalau tak..memang lost la..serius saya sangat bosan masa kenduri tu..heee~

empat..bayangkan tetamu dah datang..meja pengantin kosong!semuanya gara-gara bersanding kul 3 dan diorang janji dengan tukang masak makanan pengantin kul 2..padahal ramai tetamu yang datang dah duk usha meja pengantin..dan ada jugak la yang bertanya mana makanan pengantin..tapi tak reti la saya nak menjawab..senyum jela..heeee~

kelima..dah tak mau komen walaupun ade beberapa perkara lagi yang saya rasa tak sepatutnya berlaku..ape-ape pun diorang dah selamat jadi suami isteri..kenduri pun berjalan lancar..saya pun dah dapat soalan cepuemas masa kenduri..BILA LAGI?..haiyaaa..malas mau komen..heee~

so..layan jela pic yang sempat saya amik nie..






*pelamin*

*meja makan beradap*

---> banner tu sebenarnya baru letak sebelum pengantin laki datang..sebab terlupa..


*hantaran dari pihak perempuan*


*hantaran dari pihak lelaki*

---> hantaran tuk 2,2 belah..kakak sepupu saya buat..simple n cantik..


*inilah sepupu saya..sebaya dengan saya..sebab tu yang terkene soalan cepuemas..hehe*

---> suke make up dia..pak andam yang solek..nature je..n sweet.. =)



*mereka di singgahsana..sweet..jeles i..hehe*

*acara potong kek*




tamat sudah cerite kawin sepupuku itu..hehe..tahniah buat kalian berdua..moga bahagia selamanya..cepat-cepat la bagi mak long cucu lagi ek..hehe..


:::notakakiku:::

sedang mengumpul idea untuk bunga pahar..dah buat 1 contoh..bakal roomate kata cantik..tapi saya masih tak puas hati..sebab tak kemas sangat..so..kene kemaskan lagi bunga pahar tu..chaiyuk rose! =)

6 comments:

farahfatihah | May 26, 2010 at 12:44 PM

rose, byk menda nak kena check betul2 b4 kawen nnti....
kalau tnya ngan bakal roomate aka tunang, sure semua kata cntik,,ye x? huhu

rose | May 26, 2010 at 8:13 PM

2la..risau tol..takut terlepas pandang benda yang remeh..padahal benda 2 penting jgk..

huk3..2la..tanye bakal roomate sume cantik..xtau sbb nk jaga ati o memang dh cntk di mata dia..tp ape2 pun kene usaha lagi..chaiyok!

didieadila | May 27, 2010 at 1:43 AM

bila kita pergi majlis org lain mmg macam2 la kita nampak..hehe..and yg penting amek iktibar..boleh la apply dalam majlis kita nt kn.. :)

rose | May 27, 2010 at 10:03 AM

hehe..tau xpe..2la..just utk jdkan iktibar..moga mana yg terlepas pndg, kita ley masuk checklist kita plak..hehe =)

masmOna | June 1, 2010 at 9:23 PM

dear rose, jangan jadik macam i tau.
sampai boleh lupa hantaran for him i bagi 7. tapi i pegi beli alas baki tuh 6 helai jeh (sebab beli satu pack dapat 6 helai) hehehe.

first time dengar pengantin sanding kul 3. lambat bebenor..

Elya Roza | June 4, 2010 at 12:18 PM

rose...kene plan btol2 kan..and kiter kene lantik seorang flow manager untuk wedding tu...
kirenye kene bekerja sama semua nya...
sib baik time elya nnt tak buat merewang..buat dekat dewan sudey...hu3..klo tak mesti pening pala...ha3