110212~110214~2 tahun sudah

Hai semua..

Alhamdulillah...syukur pada Allah..walaupun kami diduga dengan pelbagai dugaan,cabaran dan musibah tapi alhamdulillah..kami dapat harunginya..2 tahun yang pertama memang mencabar..belajar untuk hidup bersama, cuba untuk lengkap melengkapi antara satu sama lain bukan perkara yang mudah..memang kena banyak-banyak bersabar dan muhasabah diri..

Alhamdulillah..Allah kurniakan saya suami yang sangat-sangat mudah membantu bila saya memerlukan..suami yang masih sanggup menerima segala kekurangan saya walaupun kadang- kadang perangai saya melampui batas..

Yup!saya mengaku..tahun pertama perkahwinan saya terlalu emosi..silap sikit saya memang cepat tarik muka..cepat naik angin..mungkin kerana apa yang dijanjikan tak tertunai,saya jadi nak marah..saya mula menjadi seorang yang tak bertimbang rasa..dan bila ingat balik rasa nak menangis pun ada..bertapa buruknya perangai saya masa tu..huhuhuhu..

Tapi bila lama-lama,hikmah setiap apa yang terjadi muncul..Allah Maha Mengetahui segalanya..Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya..waktu tu memang rasa sangat-sangat bersalah sebab saya terlalu berkeras dengan pendirian saya..

Alhamdulillah..setelah 2 tahun berlalu..kami masih bahagia..suka duka ketawa menangis kami masih bersama..Kalau dulu saya selalu bertanya dalam diri saya adakah tepat pilihan dan keputusan saya memilih suami..tapi kini alhamdulillah..Allah tunjukkan jalanNya..

Buat suamiku..

Terima kasih kerana masih menyayangi saya seadaanya..♡♡♡♡♡♡♡

Terima kasih kerana sentiasa ada membantu disaat saya memerlukan..♥♥♥♥♥

Terima kasih kerana sudi menjadi tempat isterimu bereksperimen memasak.. :P

Terima kasih kerana menjaga saya dan zarif 'aqil dengan baik..♡♡♡♡♡♡♡

Terima kasih untuk segalanya..♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡

Walaupun kita tak celebrate anniversary kita buat kali yang ke2 ni seperti yang di angan-angankan oleh isterimu ini..hehehe

Tapi saya tetap sayang kamu dunia dan akhirat.. :D

So,nasihat saya pada yang baru-baru nak kahwin..plzzzzz..jangan jadi macam saya..even saya dan suami dah kawan lebih 10 tahun sebelum kahwin..still tak menjamin kita kenal 100% perangai pasaangan kita..walaupun kita dah tahu perangai buruk pasangan pun..still tak menjamin kita mampu terima sepenuhnya bila dah hidup bersama..jadi..muhasabah diri sangat penting selain bersabar dan bertolak ansur dan seangkatanya..

Semoga kebahagian akan kekal menjadi milik kita..amin..

Tata! ♥♥♥♥♥♥♥




0 comments: