DIY : bunga pahar part 1

hai semua..

banyak dah benda yang berjalan..tapi untuk review tunggu dulu la..adacerita tak best sampai ke telinga..huhu..sentap jugak dengar cerita dari cik nora..jadi mood nak bercerita tu kurang..perlukan masa untuk membuat persediaan mental dan fizikal..

jadi nak hilangkan tensen di otak..meh saya kongsi cerita pasal DIY bunga pahar / telur..masa mula-mula planing nak kawen..saya ni berangan ala-ala mat jenin nak buat bunga pahar dip yang diilhamkan dari pic kat bawah ni..

creadit pic : http://emamin.blogspot.com

saya pun semangat siapkan 1 sample dan bakal roomate pun dah approve..maka..dengan tidak menyabarnya saya beli semua bahan untuk buat 100 bunga pahar..

dengan semangat penuh berkobar-kobar ni..konon nak la try buat lagi..sekaliiiiii..hampeh..ke laut semuanya..hahaha..tak tahu la apa punca..myb dip yang saya beli tu masuk angin kot sebab bila celup, kelopak dia tebal giler..padahal dah jenuh saya letak thinner..last2..saya give up..saya buang dip tu..majuk dengan dip..muahahaha.. =p

tapi disebabkan bakal roomate dah ceramah bagai sebab saya dah beli barang-barang lain..jadi saya kene la fikirkan alternatif lain..takkan nak buat perkasam lak kan..jadi gigih jugak lak mencari contoh-contoh bunga pahar yang saya rasa saya mampu buat..last sekali..saya terjumpa bunga pahar ni kat SSF..


abaikan sesunggut yg tercabut..simple je bunga pahar ni..tapi saya suka sebab semua bahan saya dah ada..jadi pembaziran adalah sifar..hehe..

maka..hasil dari tangan keras saya..terhasil lah...




tadaaaaaaaaaaaaaa...




ok tak?dah lama buat sebenarnya..cume segan je nak publish..lagipun tak la cantik macam korang yang DIY dip..huhu..sori la korang..gambar yang di hitam putikan terlebih gelap la pulak..saya tak tau la nk cerahkan macam mane lagi..saya ni tak pandai edit guna adobe..hehehe..maka ni jela yang termampu..huhuhu..nanti saya review warna sebenarnya ye..

simple je saya buat bunga pahar ni..idok ler cantik mana..tapi cukup la memberikan kepuasan pada diri sendiri.. =)

saya buat tak banyak pun..yang gambar kiri untuk hantaran..buat 50 je, yang kanan untuk letak kat pelamin..50 je baru siap..lagi 50 kene stop sebab manik takde stok..huhu..

bahan-bahan ada lagi lebih..bercadang nak tambah sikit lagi untuk bagi pada orang rewang..myb buat design lain..tapi tengok la macam mana..mintak-mintak la ilham datang..hehe.. =)





9 comments:

~ NANA ~ | April 11, 2011 at 4:59 PM

cantek...yg tu bunga riben ek?

Liyana | April 11, 2011 at 5:28 PM

cantik.. rajin nye nk diy... :)

en.kayrul dn cik nadua | April 11, 2011 at 6:27 PM

waaa..rajinnye.u mmg patut berbangga ngan hasil tangan u.cantik :)

Super Ummi | April 11, 2011 at 7:58 PM

cantik2... rajin betul nak buat sendiri..

Ainee Cumi | April 11, 2011 at 9:45 PM

Cantiklah.. Buat je, jangan patah semangat ok. Biasa ahh DIY ni kalau tengah semangat2 nak buat lepas tu tak jadi memang jadi semangat malas terus.. CHAIYOKK!

rose | April 14, 2011 at 2:52 PM

nana : aa..buat dengan reben.. =)

liyana : hehe..xde keje..tu yang rajin nk menDIY..

cik nadua : hehe..thanks..

rose | April 14, 2011 at 2:55 PM

miss sunshine : hehe..ade mase terluang..buat skit2 je.. =)

ainee cumi : thanks dear..bek!akan bersemangat menDIY.. =)

masmOna | April 20, 2011 at 9:34 PM

rose..lembutnya tangan u my dear..mana ada kerasnya =) i tak sabar nk tengok hasil sepenuhnya!

Anonymous | August 3, 2011 at 1:34 AM

Authentic heyday! We requirement to put on the market you high-class nobility tablets at the lowest prices! http://www.mypharmacyforyou.com/