tak tahu tajuk apa yang sesuai

hai semua..

macam mana dengan persiapan korang semua?harap-harap semua berjalan lancar..buat masa sekarang progress saya slow sikit..lebih banyak merancang walaupun dah tak ada apa nak dirancang..hehehe..

alhamdulillah..sebahagiannya dah final kecuali TARIKH dan beberapa perkara..hohoho..tak apa yang tu biar jela dulu..malas nak fikirkan sangat..yang penting plan A, plan B, plan C semua dah ready dalam buku kerja kahwin saya tu..tinggal nak melaksanakan je..kalau apa-apa terjadi at least saya ada back up..tak perlu nak melatah lagi..janji dapat suami..*gatal mode*hehe =P

cuma ada sesuatu yang membuatkan saya nak berkongsi cerita tentang persiapan hari bahagia ni..selalu kita dengar perempuan yang stress fikirkan persiapan majlis..manakala si lelaki akan goyang kaki mengiyakan atau menidakan pilihan-pilihan yang dibuat si perempuan..dan mungkin juga menjadi pengkritik tetap kepada pilihan tersebut tapi bila mintak pandangan, si lelaki serahkan semula kepada si perempuan..cian si perempuan..huhuhu..

ada pulak kes si lelaki tak cerewet..tapi si perempuan pulak yang terlebih cerewet sehingga mendatangkan stress pada diri sendiri..tidak bagus untuk kesihatan ek kawan-kawan..pernah saya dengar cerita dari kawan saya yang si pengantin perempuan sampai pengsan dan masuk hospital sebab stress uruskan hal kahwin..oh!sila jangan begitunyer bakal-bakal B2B..mesti enjoy menikmati saat-saat kepayahan dan kesenangan nak uruskan hal kahwin ni..kalau kita tak enjoy, macam mana nak rasa manisnya hari bahagiakan?

lagipun bagi saya kalau hal ini pun boleh mendatangkan ke'stress'an yang melampau..bagaimana mahu meneruskan ikatan yang terbina..tak gitu?cabaran yang paling besar bila kita dah berjaya melangkah ke alam rumahtangga..macam-macam perkara yang perlu dirancang, dipertimbang dan dilaksanakan..sebab bagi saya risiko lebih besar akan ditanggung..

jadi pada saya..berfikir tidak salah tetapi tak perlu terlalu berfikir..sebab kadang-kadang bila terlalu berfikir akan membuatkan kita terganggu..jadi..kita mesti HAPPY dan sentiasa lapang hati..bila lapang hati..otak pun cergas nak mencari idea..tak gitu? =)















7 comments:

Shakina Farhan | December 27, 2010 at 3:45 PM

maybe tajuknya bleh letak bakal pengantin jangan stress ye..hehe..stuju sgt dengan rose..jadikan stress menyiapkan keje kawen ni sebagai menda yang enjoyable..once in the life time kan..;)

rose | December 27, 2010 at 4:10 PM

haha..best jugak tajuk kina 2..hehe..puas duk pk nk wt tajuk pe..haha..blur kejap..

2la..kene enjoy je..kalau x 1 keje pun x jalan.. =)

gadis jumaat | December 27, 2010 at 10:05 PM

betol SANGAT... dalam banyak masa, kalo nak ilang stress tu cuma perlu kurangkan berpikir.. hahaha... persoalannye adakah anda sedang menyaiko diri supaya tidak stress dalam keadaan skang? he heeee...

Syima Syaz | December 27, 2010 at 10:41 PM

im lucky coz my fiancee sama2 penyumbang kepada idea2 then sama2 bekerjasama.... plus...sama2 stress...suka2..hehe

harzharun | December 28, 2010 at 11:33 AM

hi dear...ms i dulu, i mmg byk fikir & cerewet...tunang lak ms tu nak je amik tahu mcm2..n bg komen2...rimas jugak g2 bila lelaki byk amik tau..hehe

rose | December 28, 2010 at 2:56 PM

sya : hahaha..bukan i la..cuba teka lagi..heeee~


syima : kami berdua pun mcm 2 jugak..akan kongsi pendpt sme2..jd x la stress sorg2 kn..hehe

harzharun : hehe..tau xpe..kadang leh jadi tension jugak..tp bila kenang2..kelakar jugak..payah lelaki nk amik tahu hal remeh2 ni..=)

masmOna | December 29, 2010 at 10:02 PM

rose rose..i yg lagi sebulan ni tak tahu nak cakap i stress ke tak. haha =p kekadang tu mmg rasa stress amat, tp cool down balik bila En Nazirul Mubin pun cool. kat sini kan, i rasa emotion pasangan pun affect our own emotion. kalau dia stress, kita lagi lah stressnya! hoho